Nestas - Albatros > Onze school > Over ons

Over ons

Rond 1953 is de Trompschool opgericht. Kleuterschool de Wielewaal functioneerde toen nog als een zelfstandig school. Augustus 1985 zijn de lagere scholen en kleuterscholen gefuseerd en werd de Trompschool en de Wielewaal samen basisschool de Albatros.
Per 1 april 2005 mochten wij ons voegen bij Stichting Openbaar Primair Onderwijs Dordrecht, een stichting met 16 openbare basisscholen in Dordrecht. Per één januari 2022 zijn wij gefuseerd met Stichting Katholiek Onderwijs Bernardus Alfrink en zijn wij verder gegaan onder de naam Nestas scholengroep. Wij maken nu met trots deel uit van een mooie stichting met 22 scholen en 24 schoollocaties in de regio Drechtsteden. Daarnaast hebben wij tevens een school in Gorinchem.